Menu

Mikä yrittämisessä innostaa ja himottaa?

Kallo on valittu mukaan kampanjaan, missä etsitään ja esitellään Suomen intohimoisimpia yrityksiä. Niitä, jotka ovat syntyneet kipinästä ja joita tekemisen palo ja intohimo vievät eteenpäin. Intohimoinen yritys 2016 -kampanjan on käynnistänyt Savonlinnan Oopperajuhlat yhteistyökumppaniensa kanssa ja sen tavoitteena on vahvistaa intohimoa ja innostusta suomalaisessa liiketoiminnassa.

Halusimme lähteä mukaan, koska koemme, että Kallo on tuota kaikkea. Kallo on syntynyt unelmasta luoda meille luovan alan osaajille maailman paras yhteinen työpaikka. Työpaikka, jossa saa tehdä kiinnostavia töitä, kiinnostaville asiakkaille, kivojen työkavereiden kanssa. Tavoitteemme on rakentaa Kallosta innostusta ruokkiva yritys, jossa markkinoinnin ja kulttuurin ammattilaiset voivat yhdessä tehdä rakastamaansa työtä ja tarjota asiakkailleen oivallisia, luovia ratkaisuja.

Mistä Kallon intohimo sitten kumpuaa? Koska osuuskuntayritys on tekijöidensä yhteinen yritys, yrityksen innostus ja palokin on tekijöidensä intohimon summa. Niinpä kirjasimme kukin ajatuksiamme siitä, mikä omassa työssä ja yhteisessä yrittämisessä meitä innostaa.

”Intohimo työhön. Työroolejani on monta. Ajattelen asian niin, että ensimmäisenä intohimona tulee koti ja perhe. Olen niistä yksin vastuussa, joten siksi haluan työn, jossa työ on se joka joustaa ei perhe. Tästä syystä suhtaudun intohimoisesti myös omaan yritykseen. Haluan, että mulla on sellainen työpaikka, joka joustaa. Ja ollakseen hyvä työpaikka se vaatii ihmiset, jotka suhtautuvat samoin. Taustan ollessa kunnossa voin itse määrittää asiakkaani ja valita asiakkaiksi sellaiset, jotka tietävät, että voin tehdä paljon, mutta tietyissä rajoissa. Suhtaudun intohimoisesti asiakkaisiin. Annan heille 100 %. Saan suurta nautintoa kun asiat muuttuvat määriteltäviksi tai laskettaviksi. Kun abstrakti idea taipuu budjetiksi tai hankesuunnitelmaksi, aikatauluksi. Rakastan työssäni sitä, kun saa lähteä keulimaan. Ideointia. Ja sitä kun toteaa omasta ideasta: hitto, tää on hyvä.”

Annukka Ketola, kulttuurituottaja

”Intohimoni töissä on saada tehdä suunnittelutyötä – omasta mielestä hyvän näkösiä, toimivia tuotteita ja materiaaleja. Uskon siis vakaasti siihen, että mun täytyy seisoa jokaisen duunin takana 100%:sti. Palkitsevinta on tottakai se, kun asiakas kiittää ja/tai kehuu, että on saanut enemmän kuin mitä toivoikaan. Se on joka kerta yhtä kivaa. Töiden suhteen kivoimpia ja palkitsevimpia on ne projektit, joissa pääsee alusta asti tekemään ja suunnittelemaan kokonaisuutta ja ehkä kokeilemaan jotain ihan uutta.”

Eveliina Sillanpää, graafinen suunnittelija

”Tuottajan työn hieno, herkkä osa on se, että siinä pääsen lähelle taiteen syntyä. Siinä on intohimoa. Työn toinen, ajallisesti suurempi osa on tämän vielä syntymättömän tai jo syntyneen teoksen muuttaminen rahoittajien, sopimusten, yhteistyökumppaneiden, aikataulujen, yleisön ja median kielille. Innostun siitä, että oli kyseessä sitten tapahtuma, teos tai vaikka markkinointikampanja, aina ollaan tekemässä jotakin uutta. Tuottaminen on mielekästä niin kauan, kun voin työlläni nostaa lopputuloksen laatua. Psykologisesti kiinnostavaa on, että työni on johtamista luovissa yhteisöissä, jotka eivät varsinaisesti halua tulla johdetuksi. Pitelen lankoja löyhästi, luotan ja olen kärsivällinen. Omassakin työssäni arvostan vapautta. Vapautta organisoida oma työ, vapautta työskennellä omalta arvopohjalta ja vapautta valita, kenen kanssa työskentelen.”

Tuuli Penttinen-Lampisuo, tuottaja, toimitusjohtaja

”Parasta viestijän työssä on se, kun voi auttaa ja tukea yrityksiä ja yhteisöjä menestymään. Viestinnällä on niin valtava voima ja se on niin valtava mahdollisuus. On palkitsevaa ja innostavaa, kun pystyy auttamaan organisaatiota löytämään oman jutunsa ja nähdä ihmisten innostus, kun kaaottiselta tuntuva viestintä alkaakin selkeiden tavoitteiden,  viestien ja suunnitelmien kautta hahmottua. Rakastan tarinoita, ja viestijänä pääsen kaivamaan niitä esiin ja kertomaan ihmisille kaikesta hienosta ja kiinnostavasta, mitä täällä koko ajan tehdään. On huikeaa, kun tekstin tai koko brändin punainen lanka löytyy ja toteaa, että tässähän tämä on. Ja kun asiakas toteaa saman. Vapaana tekijänä pystyn myös itse vaikuttamaan, missä tarinoissa olen mukana ja mitä viestejä olen vahvistamassa. Koen markkinoijana ja viestijänä vastuuta työstäni, ei pelkästään faktojen osalta, vaan myös sisällön ja taustalla olevien arvojen osalta. Nyt minulla on mahdollisuus olla mukana pienissäkin hienoissa jutuissa. Ja luoda juuri sellaisia tapoja auttaa organisaatioita kertomaan tarinoitaan kuin itse haluan.”

Ella Koota, sisältötuottaja, viestintäsuunnittelija

”Rakastan tarinoita ja työskentelyä niiden parissa. Kertovat tarinat sitten yrityksen synnystä tai sosiaalisen median kampanjasta, on niissä aina jotain innostavaa ja henkilökohtaista. Innostun siitä, kun opin ymmärtämään jotain uutta ja pääsen jakamaan oppiani muille. Tällä tavoin rakennan myös omaa tarinaani ja on palkitsevaa huomata, missä kaikessa sitä onkaan tullut oltua mukana.”

Anna-Maria Sulkakoski, copywriter, some-kouluttaja

Tästä kaikesta syntyy kallolainen intohimo yrittämiseen, työhön, uuden luomiseen, yhdessä tekemiseen ja menestyksen rakentamiseen.

Cialis hinta tallinna Mistä tilata viagra