Menu

Tunnetko jo meidät?

Meillä oli eilen Kallon jäsenten keskinäinen kehittämispäivä. Tällä kertaa ei kehitetty yhteisen firman toimintatapoja, strategiaa tai ilmettä. Näihin on kuluneen vuoden aikana käytetty monta yhteisten asioiden hoitoon varattua tuntia kunkin aikapankista.

Nyt sen sijaan keskityttiin itse asiaan – kallolaisten osaamiseen ja kunkin tuottamiin monenkirjaviin palveluihin.

Kallo ja me osuuskunnassa toimivat markkinoinnin, viestinnän, taide- ja tapahtumatuotannon ammattilaiset työskentelemme kahdella tavalla: kukin tekee töitä asiakkailleen sekä itsenäisenä yhteistyökumppanina, alihankkijana tai freelancerina (tilanteen mukaan) että toisaalta yhdessä muiden kallolaisten kanssa tuottamassa asiakkaalle isompaa kokonaisuutta.

Eilisen työpajan yhtenä teemana oli tämän kuvion avaaminen ja palveluiden esittäminen.

Kuinka viestiä entistä selkeämmin, mitä osaamme, mitä palvelua meiltä voi saada ja missä voimme auttaa?

Aika monelle yritykselle ja yrittäjälle tuttu haaste vai?

Me lähdimmekin työstämään asiaa pohtimalla yhä uudelleen asiakkaitamme. Tärkeintä markkinoinnissa ja viestinnässä on hahmottaa kenelle palveluaan myy ja mitkä ovat asiakkaiden todelliset tarpeet. Mitä he etsivät ja mitä he tarvitsevat? Purimme auki sitä, mitä töitä kukin tällä hetkellä teemme, mitä reittiä työ on tullut  ja mitä asiakas kyseisessä kumppanuudessa tekijöiltä ensisijassa ostaa, mihin hän tarvitsee osaamistamme?

Uskomme, että asiakkaat kaipaavat toisaalta lisäkäsiksi yksittäisiä tekijöitä – visuaalisia suunnittelijoita, taittajia, tapahtumatuottajia, kulttuurin asiantuntijoita, projektipäälliköitä, viestinnän suunnittelijoita, tekstintekijöitä, brändin kehittäjiä, kouluttajia ja sparraajia. Näitä meiltä löytyy. Toisaalta asiakkailla on tarve laajemmalle projektityölle: halutaan luoda kokonainen uusi asiakasmedia tai nettisivut. Tai halutaan ulkoistaa kokonaan markkinointia, viestintää tai tapahtumatuotantoa oman talon ulkopuolelle. Silloin tarvitaan jo tiimiä. Tämänkin meiltä saa.

Seuraava kysymys on tietysti kanava. Missä parhaiten kohtaamme asiakkaamme? Meille se on itsestään selvästi verkko. Isoin panostus täytyy pistään nettisivuille ja someen. Työpajan tuloksena tulemmekin uudistamaan kesän aikana nettisivujamme. Tarkoituksenamme on avata enemmän kallolaisten tekijöiden osaamista ja taustaa. Kertoa entistä avoimemmin, millaisia markkinoinnin ja kulttuurin kumppaneilta Kallosta oikein löytyy. Ei tyydytä esiintymään yhtenä harmaana kallorivistönä vaan nostetaan kunkin persoona, osaaminen ja mahtavat duunit kunnolla esiin. Verkosta idea viedään muuhunkin materiaaliin mm. käyntikortteihin.

Miltäs kuulostaa, kannattiko uhrata puoli päivää?

p.s. Ehdittiin me päivän aikana suunnitella jo verkkokauppaa, webinaareja ja upeeta graafisten tuotteiden tuotesarjaakin.

Cialis hinta tallinna Mistä tilata viagra